Σε μια εποχή όπου η μικρή επιχειρηματικότητα προσπαθεί μέσα σε δύσκολες συνθήκες να παραμείνει ενεργή, βιώσιμη ή και αναπτυσσόμενη, οι μεγάλες βιομηχανίες και τα δυνατά brands συνεχίζουν να κατέχουν υψηλά μερίδια ‘φωνής’ και να ‘μονοπωλούν’ το διαφημιστικό χρόνο και χώρο των Μέσων Ενημέρωσης.

Δεν είναι τυχαίο ότι οι καταναλωτές ‘βομβαρδίζονται’ συνεχώς από διαφημιστικά μηνύματα, spots και προωθητικές ενέργειες ισχυρών διεθνών ή εγχώριων brands, που διαθέτουν τους οικονομικούς προϋπολογισμούς, ώστε να επενδύουν συστηματικά σε ακριβές διαφημιστικές καμπάνιες, ‘αγοράζοντας’ επί της ουσίας τα κοινά των Μέσων που τους ενδιαφέρουν.

Έτσι δυστυχώς, οι μικρότερες εταιρείες αδυνατούν να βρουν ‘θέση’ στα διαφημιστικά διαλείμματα των τηλεοπτικών ή ραδιοφωνικών σταθμών ή στις ακριβές σελίδες των εντύπων. Πώς όμως, μια μικρή επιχείρηση μπορεί να ενισχύσει τη φήμη και την αναγνωρισιμότητά της και να αποκτήσει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών, χρησιμοποιώντας τη δύναμη των Μέσων Επικοινωνίας; Υπάρχει τρόπος για μια μικρή, τοπική επιχείρηση που δεν διαθέτει τους πόρους να έχει ‘φωνή’ και να παρουσιάσει τα προϊόντα της σε ένα ευρύ κοινό, μέσα από τα έντυπα ή ηλεκτρονικά κανάλια ενημέρωσης;

Βασική προϋπόθεση για την παραγωγή δημοσιότητας αποτελεί αφενός η ανάπτυξη καλών σχέσεων με εκδότες, ιδιοκτήτες Μέσων και δημοσιογράφους, αφετέρου η τροφοδότηση με πληροφορίες που είναι εύκολα δημοσιεύσιμες, κεντρίζουν το ενδιαφέρον του κοινού του Μέσου και φυσικά διαθέτουν το στοιχείο της είδησης.

Σε αυτόν τον σκληρό ανταγωνισμό με στόχο να τοποθετηθεί κάθε μάρκα και κάθε επιχείρηση στο μυαλό του καταναλωτή, να συσχετιστεί με συγκεκριμένες ανάγκες και να αποτελέσει μια από τις πρώτες επιλογές κατά τη διαδικασία επιλογής και αγοράς, υπάρχουν εργαλεία που μπορούν να ενισχύσουν την παρουσία και να αναδείξουν την εικόνα της.

Ως γνωστόν, ‘καλύτερα να μιλούν άλλοι για εσένα, παρά εσύ ο ίδιος για τον εαυτό σου’ κι αυτό ισχύει και στην περίπτωση της απόκτησης φήμης, αξιοπιστίας και θετικής εικόνας της κάθε επιχείρησης, μέσω ανάπτυξης σχέσεων με Μέσα Ενημέρωσης και παραγωγής δημοσιότητας.

Η δημοσίευση με άλλα λόγια πληροφοριών με τη μορφή ειδησεογραφίας που προέρχονται από το ίδιο το Μέσο ως δημοσιογραφική κάλυψη κι όχι ως πληρωμένη διαφήμιση, μπορεί να λειτουργήσει ιδιαίτερα αποτελεσματικά κι αποδοτικά για μια επιχείρηση και να αποτελέσει ένα εξαιρετικά ισχυρό εργαλείο προβολής, με δεδομένο ότι εμφανίζεται ως μια ανεξάρτητη, αδιάβλητη κι αντικειμενική παρουσίαση από κάποιον τρίτο που δεν έχει σχέση με την εταιρεία ή το προϊόν.

Για το λόγο αυτό, πολλές φορές η δημοσιότητα έχει λανθασμένα ταυτιστεί ως ‘δωρεάν διαφήμιση’, καθώς συνδέεται με τη διάθεση διαφημιστικού χώρου ή χρόνου στα Μέσα, κάτι που όμως δεν ισχύει, αφού σε κάθε περίπτωση δεν έχει τη μορφή διαφήμισης, αλλά δεν είναι και εντελώς δωρεάν μια καθαρά ενημερωτική κάλυψη.

Βασική προϋπόθεση για την παραγωγή δημοσιότητας αποτελεί αφενός η ανάπτυξη καλών σχέσεων με εκδότες, ιδιοκτήτες Μέσων και δημοσιογράφους, αφετέρου η τροφοδότηση με πληροφορίες που είναι εύκολα δημοσιεύσιμες, κεντρίζουν το ενδιαφέρον του κοινού του Μέσου και φυσικά διαθέτουν το στοιχείο της είδησης.

Η δημοσιογραφική κάλυψη ως ενέργεια των Δημοσίων Σχέσεων βοηθά στην ανάπτυξη μιας θετικής εικόνας, αλλά και στον περιορισμό των αρνητικών συνεπειών από μια κακή δημοσιότητα, όταν θα προκύψει μια κρίσιμη κατάσταση, αφού ενθαρρύνει το διάλογο, την κατανόηση και την καλή θέληση μεταξύ μιας επιχείρησης και όλων εκείνων των ομάδων κοινού που επηρεάζουν τη λειτουργία της (καταναλωτές, πελάτες, προμηθευτές, influencers, μέσα επικοινωνίας, εργαζόμενοι κ.α.).

Ενισχύει την αναγνωρισιμότητα, παρέχει ενημέρωση, προκαλεί ενδιαφέρον κι ενθουσιασμό, χτίζει εμπιστοσύνη, δημιουργεί σχέσεις πιστότητας, στηρίζει τις πωλήσεις. Έχει απήχηση σε πολύ περισσότερα κοινά από όσα θα μπορούσε να προσεγγίσει μια διαφήμιση, ενώ καταφέρνει να επηρεάσει θετικά και άτομα που θεωρούνται διαμορφωτές της κοινής γνώμης.

Είναι χαμηλού κόστους συγκριτικά με άλλα εργαλεία προβολής, καθώς δεν προϋποθέτει την αγορά διαφημιστικού χώρου ή χρόνου στα Μέσα κι άρα ιδανική λύση για μικρές επιχειρήσεις, ενώ μπορεί ένα θέμα να καλυφθεί από πλήθος διαφορετικών Μέσων, πετυχαίνοντας έτσι την προσέγγιση μεγαλύτερου πλήθους κι ευρύτερων κοινών.

Μάλιστα, κάθε είδους δημοσιότητας που έχει χαρακτήρα ενημερωτικό, διακρίνεται και ξεχωρίζει από τις καθαρά διαφημιστικές ενέργειες και με αυτόν τον τρόπο, η προβολή γίνεται ακόμη πιο αποτελεσματική αφού ‘σπάει το θόρυβο’ από το συνεχή ‘βομβαρδισμό’ με δεκάδες διαφημιστικά μηνύματα και δεν εμφανίζεται ως ένα ακόμη spot ή μια καταχώρηση δίπλα σε αρκετές άλλες.

Βέβαια, από την άλλη, κάθε είδους δημοσιότητα και δημοσιογραφική κάλυψη ενός brand ή μιας επιχείρησης δεν μπορεί να ελεγχθεί ως προς την παραγωγή του περιεχομένου με την ίδια επιτυχία όπως με μια διαφήμιση, όπου η εταιρεία μπορεί να αναδείξει την εικόνα της και τα προτερήματα των προϊόντων της με βάση το ύφος και την αισθητική της ταυτότητάς της, αλλά και με έναν πιο δημιουργικό και περισσότερο διεισδυτικό τρόπο, γνωρίζοντας τις ανάγκες, την ψυχολογία και το profile των πελατών της.

Η ανάπτυξη δημοσιότητας μπορεί να προέλθει από πολλές και διαφορετικές ενέργειες κι επίσης να συνδυαστεί και με καθαρά διαφημιστικές καμπάνιες, έτσι ώστε το συνολικό επικοινωνιακό ‘αποτύπωμα’ να αποδώσει τα μέγιστα.

Στην OPEN UP Communications, διαθέτουμε την τεχνογνωσία και ταυτόχρονα, διατηρούμε σχέσεις και συνεργασίες με Μέσα Επικοινωνίας, ώστε κάθε brand που διαχειριζόμαστε να αποκτήσει τη δημοσιότητα εκείνη που θα το κάνει όχι απλά γνωστό κι αναγνωρίσιμο, αλλά και αξιόπιστο, πετυχαίνοντας να καλλιεργήσει δεσμούς εμπιστοσύνης και πιστότητας με τους καταναλωτές.

Λειτουργώντας ως διαχειριστές της φήμης ενός brand, προσελκύουμε το ενδιαφέρον δημοσιογράφων και εκδοτών, δίνοντάς τους ύλη και υλικό προς δημοσίευση, είτε με τη μορφή δελτίων τύπου, διαφημιστικών άρθρων (advertorials), συνεντεύξεων, χορηγικών ενεργειών, ειδικών δράσεων ή εκδηλώσεων.

Επικοινωνήστε μαζί μας για να σχεδιάσουμε ένα πλάνο ενεργειών δημοσιότητας που θα κεντρίσει το ενδιαφέρον όχι μόνο των Μέσων Ενημέρωσης, αλλά και των κοινών-στόχων τους που δυνητικά αποτελούν και δικές σας ομάδες κοινών.



Επισκεφθείτε τη σελίδα μας στο Facebook και βρείτε ενδιαφέρουσες λύσεις και προτάσεις για την επιχείρησή σας.