Η προσέλκυση κι απόκτηση νέων πελατών αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις κάθε επιχείρησης σε καθημερινή βάση. Ειδικά, για τις μικρότερες εταιρείες που δραστηριοποιούνται σε αναπτυσσόμενες αγορές με ισχυρό ανταγωνισμό, η ανάγκη να ξεχωρίσουν και να χτίσουν μια διακριτή ταυτότητα είναι ακόμη μεγαλύτερη.

Η άνοδος της χρήσης του διαδικτύου στην αναζήτηση προϊόντων και υπηρεσιών, καθώς και η έκρηξη στη χρήση των κοινωνικών δικτύων, έχουν αλλάξει πλέον τον τρόπο με τον οποίο οι επιχειρήσεις θα πρέπει να προσεγγίζουν υποψήφιους δυνητικούς πελάτες και να επικοινωνούν μαζί τους σχετικά με το πώς μπορούν να ικανοποιήσουν τις ανάγκες τους.

Μπορεί κάποτε παραδοσιακές μέθοδοι προβολής, όπως η καταχώρηση σε έναν επαγγελματικό οδηγό, μια έντυπη διαφήμιση ή ένα φυλλάδιο, να οδηγούσε πιθανούς πελάτες στην πόρτα μιας επιχείρησης, όμως σήμερα οι καταναλωτές με τη χρήση κινητών τηλεφώνων ή υπολογιστών αναμένουν real – time πρόσβαση σε πληροφορίες για μια υπηρεσία ή ένα προϊόν, ώστε να μπορούν να αποφασίσουν για μια πιθανή αγορά εύκολα, από όπου κι αν βρίσκονται και σε ελάχιστο χρόνο.

Αυτό σημαίνει πως οι επιχειρήσεις θα πρέπει να διασφαλίζουν πως, εφόσον διαθέτουν δικά τους ψηφιακά κανάλια, όπως ιστοσελίδα ή παρουσία στα social media, αυτά θα πρέπει να είναι εύκολα αναζητήσιμα από το διαδίκτυο και τα μηνύματα που περιέχουν να είναι σωστά, κατανοητά κι ελκυστικά για το κοινό στο οποίο απευθύνονται.

Είναι αλήθεια πως θεωρητικά ένας ιδιοκτήτης μιας μικρής επιχείρησης θα μπορούσε να προωθήσει μόνος του τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που προσφέρει, όμως πιθανότατα δεν το κάνει ή δεν θα έπρεπε να το κάνει. Γιατί; Γιατί απλά δεν έχει το χρόνο.

Ταυτόχρονα, η συνεχής ανάπτυξη νέων εφαρμογών, καναλιών και καινοτόμων τεχνολογιών, η σταδιακά μειωμένη απόδοση των οργανικών αναρτήσεων, έναντι των χορηγούμενων δημοσιεύσεων στα social media, οι αλλαγές των αλγόριθμων στη μηχανή αναζήτησης Google, όλα αυτά δημιουργούν ένα σύνθετο περιβάλλον, με αποτέλεσμα ο σχεδιασμός και η εφαρμογή μιας επιτυχημένης στρατηγικής marketing να αποτελεί τεράστια πρόκληση, ειδικά για μια μικρή επιχείρηση.

Κατά συνέπεια, τίθενται ορισμένα ερωτήματα: τι μπορεί να κάνει ένας μικρός επιχειρηματίας; Συνεχίζει να λειτουργεί την επιχείρησή του, δίχως να ενδιαφέρεται και να ασχολείται με την προβολή και προώθησή της; Αναλαμβάνει να κάνει μόνος του το marketing της εταιρείας του; Αποφασίζει να κάνει αποσπασματικά κάποιες ενέργειες, δίχως σχέδιο και στρατηγική;

 

Γιατί είναι απαραίτητο το marketing για μια μικρή επιχείρηση

Μια επιχείρηση μπορεί να προσφέρει ένα καταπληκτικό προϊόν ή μια εξαιρετική υπηρεσία σε μια μικρή αγορά, όμως χωρίς σωστό marketing, δεν θα έχει κανένα αποτέλεσμα. Γιατί κανείς δεν θα γνωρίζει πως υπάρχει και ότι μπορεί να το έχει ανάγκη.

Ο σχεδιασμός μιας ολοκληρωμένης στρατηγικής marketing είναι η βάση για μια πετυχημένη πορεία κι ανάπτυξη μιας επιχείρησης. Και μπορεί ενδεχομένως κάποιοι καταναλωτές τυχαία να ανακαλύψουν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες μιας εταιρείας, όμως για να έχει μια συνεχή ροή από υψηλής ποιότητας ενδιαφερόμενους πελάτες που στη συνέχεια κάποιοι από αυτούς θα προχωρήσουν σε αγορά, απαιτείται ένα ολοκληρωμένο σχέδιο marketing.

Η συστηματική κι οργανωμένη προβολή και προώθηση είναι αυτή που θα βοηθήσει στην ενίσχυση της παρουσίας, την αύξηση της αναγνωρισιμότητας, το χτίσιμο της φήμης, την τοποθέτηση στο μυαλό των καταναλωτών, ώστε όταν αυτοί αποφασίσουν να αγοράσουν, να επιλέξουν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της συγκεκριμένης μάρκας.

Κι αν για οποιαδήποτε επιχείρηση το να φαίνεται και να ακούγεται είναι εξαιρετικά σημαντικό, για μια μικρή εταιρεία είναι ‘μονόδρομος’, καθώς στη νέα ψηφιακή εποχή που ζούμε ο ανταγωνισμός είναι εντονότερος και η μάχη για απόκτηση μεριδίου φωνής σκληρότερη, δεδομένου πως οι καταναλωτές αναζητούν τα καλύτερα προϊόντα στις χαμηλότερες τιμές, μέσω διαδικτύου.

Γίνεται λοιπόν, κατανοητό πως το marketing κάθε άλλο παρά πολυτέλεια είναι ειδικά για μια μικρή επιχείρηση. Δυστυχώς, όμως, πολλοί ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων το παραμελούν ή αδιαφορούν, δυσκολεύονται στο να επενδύσουν έστω και ελάχιστα χρήματα ή στο να εμπιστευθούν κάποιους ειδικούς επαγγελματίες.

Άλλοι πάλι, αποφασίζουν να κάνουν κάποια πράγματα μόνοι τους ή να αναθέσουν κάποιες ενέργειες σε μη εξειδικευμένα άτομα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την εικόνα και τη φήμη της επιχείρησής τους. Αρκετοί ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων πιστεύουν πως ακριβώς επειδή η εταιρεία τους είναι μικρή, η προβολή και προώθηση των προϊόντων και υπηρεσιών τους είναι εύκολη υπόθεση και μπορούν και μόνοι τους να την υλοποιήσουν.

Είναι όμως, άραγε, και αποτελεσματική;

 

Γιατί το DIY (DoItYourself) δεν λειτουργεί στο marketing

Αρκετοί επαγγελματίες και ιδιοκτήτες μικρών εταιρειών αποφασίζουν να κάνουν μόνοι τους κάποιες ενέργειες, όπως για παράδειγμα να αλληλεπιδρούν στα social media, να παρευρίσκονται οι ίδιοι σε διάφορες εκδηλώσεις ή να παρακολουθούν και να ελέγχουν την απόδοση των ενεργειών που υλοποιούν, με δεδομένη την έλλειψη πόρων ή τη δυσκολία στο να επενδύσουν έστω κι ένα μικρό ποσό κάθε χρόνο για την προβολή της επιχείρησής τους.

Μπορούν όμως να παράγουν δημιουργικά υλικά και να τα δημοσιεύουν σε συνεχή ροή στα social media; Να σχεδιάσουν και να στείλουν στοχευμένα newsletters σε νέους υποψήφιους πελάτες; Να παρακολουθούν διαρκώς διάφορους δείκτες απόδοσης και να εξάγουν αντίστοιχες αναφορές και συμπεράσματα;

Είναι αλήθεια πως θεωρητικά ένας ιδιοκτήτης μιας μικρής επιχείρησης θα μπορούσε να προωθήσει μόνος του τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που προσφέρει, όμως πιθανότατα δεν το κάνει ή δεν θα έπρεπε να το κάνει. Γιατί; Γιατί απλά δεν έχει το χρόνο.

Η ενασχόληση με το marketing μιας επιχείρησης δεν είναι απλή υπόθεση, κάτι που σημαίνει πως ένας ιδιοκτήτης μόνος του δεν θα μπορεί να ανταποκριθεί και κατά συνέπεια δεν θα έχει ικανοποιητικά αποτελέσματα. Για να προβληθεί σωστά μια επιχείρηση χρειάζεται και γνώση και τα κατάλληλα εργαλεία, συνεπώς απαιτείται χρόνος και χρήμα, προκειμένου οι ενέργειες marketing να έχουν επιτυχία. Με τις τεχνικές και τα κανάλια επικοινωνίας να εξελίσσονται συνεχώς, το να ασχοληθεί ένας ιδιοκτήτης μόνος του δεν είναι η καλύτερη επιλογή, αφού δεν έχει το χρόνο να ενημερώνεται διαρκώς για τις σύγχρονες τάσεις γύρω από τις νέες στρατηγικές.

Μέχρι να εκπαιδευτεί και να μάθει να υλοποιεί μόνος του ένας ιδιοκτήτης τη στρατηγική marketing της επιχείρησής του, θα έχει χάσει δυστυχώς τόσο χρόνο που αντιθέτως θα έπρεπε να έχει αφιερώσει στην παροχή των προϊόντων ή υπηρεσιών, στο χτίσιμο σχέσεων με τους πελάτες, στη συνολικότερη ανάπτυξη της εταιρείας του.

Για έναν ιδιοκτήτη μικρής επιχείρησης, δίχως σχετική εμπειρία, η εκμάθηση και εξοικείωση με τις νέες στρατηγικές marketing απαιτεί πολύτιμο χρόνο και χρήμα, γεγονός που έχει άμεση επίπτωση στην ίδια τη λειτουργία της επιχείρησης.

 

Γιατί η συνεργασία με ένα τοπικό marketing agency είναι η καλύτερη λύση

Κάθε επιχείρηση χρειάζεται ένα αποτελεσματικό, αποδοτικό, ολοκληρωμένο και πλήρως μελετημένο σχέδιο marketing, το οποίο θα εκτελεστεί και σωστά. Δυστυχώς, οι περισσότεροι ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων δεν αντιλαμβάνονται την αναγκαιότητα ενός στρατηγικού σχεδίου marketing και πώς αυτό επηρεάζει την ανάπτυξη της ίδιας της εταιρείας τους.

Κι όμως, μόνο έτσι, θα μπορούσε κάθε επιχείρηση να προσελκύσει υποψήφιους ενδιαφερόμενους πελάτες, να παρακινήσει υφιστάμενους πελάτες να τη συστήσουν σε άλλους κι άρα να έχει μια συνεχή ροή νέων πελατών κι επομένως ενίσχυση των πωλήσεων.

Παρά την ανησυχία, την αμφιβολία και τους ενδοιασμούς που έχουν οι ιδιοκτήτες στο να συνεργαστούν με ένα marketing agency, όσοι το αποφασίζουν διαπιστώνουν στην πορεία πόσο πολύτιμη σε βάθος χρόνου για την επιχείρησή τους είναι μια τέτοια συνεργασία.

Επίσης, πολλοί ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων θεωρούν πως δεν έχουν τα χρήματα ή το μέγεθος για να συνεργαστούν με ένα εξειδικευμένο marketing agency, με αποτέλεσμα τα προϊόντα και οι υπηρεσίες τους να μην προωθούνται σωστά.

Κι όμως, δεν χρειάζεται να ξοδέψουν τεράστια ποσά ή να βγουν εκτός προϋπολογισμού, για να διαφημιστούν. Υπάρχουν τόσο τα κατάλληλα εργαλεία, όσο πολύ περισσότερο, τα εξειδικευμένα γραφεία που μπορούν να κάνουν τη δουλειά και πιο αποδοτικά και πιο γρήγορα, φέρνοντας και αποτελέσματα.

Αρκεί οι ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων να είναι ξεκάθαροι στο τι στόχους έχουν και τι διαθέσιμο προϋπολογισμό για να τους πετύχουν.

Επιλέγοντας συνεργασία με το κατάλληλο marketing agency και το ποιος μπορεί να βοηθήσει καλύτερα στην επίτευξη των στόχων, μόνο οφέλη μπορεί να έχει για μια επιχείρηση που θέλει να αναπτύσσεται, όπως:

  • Εξοικονόμηση χρόνου και χρημάτων
  • Σχεδιασμός στρατηγικής και πλάνου ενεργειών
  • Επιλογή των κατάλληλων εργαλείων και καναλιών
  • Υλοποίηση δράσεων με συνέπεια και συνέχεια
  • Παραγωγή υψηλής ποιότητας περιεχομένου και υλικών επικοινωνίας
  • Εφαρμογή σύγχρονων μεθόδων και τεχνικών

Τα παραπάνω συμβάλλουν καθοριστικά στο χτίσιμο μιας ισχυρής μάρκας που με συνέπεια θα προβάλλεται από κάθε μέσο και κανάλι. Έτσι, μια μικρή επιχείρηση θα ξεχωρίσει από το ‘θόρυβο’ και το ‘βομβαρδισμό’ των διαφημιστικών μηνυμάτων, αποκτώντας και διατηρώντας μια συνεκτική και ξεκάθαρη εικόνα που θα έχει απήχηση κατευθείαν στο κοινό-στόχο.

 

Η OPEN UP Communications δημιουργήθηκε για αυτόν ακριβώς το λόγο. Για να προσφέρει υψηλής ποιότητας υπηρεσίες προβολής και προώθησης σε μικρές τοπικές επιχειρήσεις, στηρίζοντας τους ιδιοκτήτες στην προσπάθειά τους να ενισχύσουν τις πωλήσεις τους και να αυξήσουν τα έσοδά τους, μέσα από ολοκληρωμένα πλάνα επικοινωνίας, από τη στρατηγική και το σχεδιασμό έως την υλοποίηση.

Εάν είστε ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων, μην προσπαθείτε μόνοι σας να ασχοληθείτε με τα social media, κάνοντας πρόχειρα κάποιες ενέργειες και μην επιλέγετε να προβάλλετε την εταιρεία σας μέσω άστοχων και κοστοβόρων ενεργειών, δίχως στρατηγική και με αβέβαια αποτελέσματα.

Εμπιστευθείτε την έμπειρη και εξειδικευμένη ομάδα της OPEN UP Communications και βγείτε κερδισμένοι σε χρόνο, χρήμα, ενέργεια και ευκαιρία να αναπτύξετε σωστά την εταιρεία σας, όσο μικρή κι αν είναι.



Επισκεφθείτε τη σελίδα μας στο Facebook και βρείτε ενδιαφέρουσες λύσεις και προτάσεις για την επιχείρησή σας.