ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΦΗΜΗΣ ΜΙΑΣ ΤΟΠΙΚΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ -
Στις μέρες μας, περισσότερο από ποτέ, η δημιουργία ενός site έχει γίνει όχι απλά εύκολη αλλά και απαραίτητη. Οι περισσότεροι ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων επικαλούνται διάφορους λόγους για το οτι δεν διαθέτουν επαγγελματική ιστοσελίδα, όπως η έλλειψη γνώσεων, χρόνου ή και χρημάτων. Αξίζει όμως να αναφερθεί οτι πολλοί από αυτούς θεωρούν οτι δεν χρειάζεται να έχουν site, είτε γιατί δεν τους είναι απαραίτητο, είτε γιατί διαθέτουν παρουσία στα κοινωνικά δίκτυα κι αυτό τους αρκεί.
ιστοσελίδα, website, web design, local agency, διαφημιστικό γραφείο
11462
post-template-default,single,single-post,postid-11462,single-format-standard,mkd-core-2.1.1,ajax_fade,page_not_loaded,,burst child-child-ver-1.0.1,burst-ver-3.4, vertical_menu_with_scroll,smooth_scroll,blog_installed,wpb-js-composer js-comp-ver-6.7.0,vc_responsive
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΦΗΜΗΣ ΜΙΑΣ ΤΟΠΙΚΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ

Στον κόσμο των επιχειρήσεων και ιδιαίτερα των πολυεθνικών, η “χρηματιστηριακή” αξία μιας εταιρείας δεν μετράται μόνο σύμφωνα με τα καθαρά οικονομικά της μεγέθη, αλλά και με βάση την αξία της μάρκας της. Με άλλα λόγια, η φήμη, η ταυτότητα και η απήχηση του ονόματος μιας εταιρείας είναι τόσο σημαντικοί παράγοντες για τη βιωσιμότητα και την ανάπτυξη της ίδιας της επιχείρησης που θα μπορούσαν να παρομοιαστούν με τις πωλήσεις, τα κέρδη, τα έσοδα κι άλλα κρίσιμα οικονομικά μεγέθη.

Συνεπώς, μπορεί κανείς εύκολα να αντιληφθεί γιατί η μάρκα μιας εταιρείας απαιτεί συστηματική επένδυση, σωστή διαχείριση και συνεχή παρακολούθηση.

Μήπως όμως τελικά, η έννοια της μάρκας είναι κάτι που ενδιαφέρει μόνο τις μεγάλες επιχειρήσεις οι οποίες και αντιμετωπίζουν ισχυρό ανταγωνισμό; Μήπως το χτίσιμο της μάρκας ή αλλιώς του brand είναι ένα ακριβό σπορ που δεν μπορεί να το διαχειριστεί μια μικρή εταιρεία; Χρειάζεται μια μικρή επιχείρηση σε μια τοπική αγορά να ασχοληθεί με την ταυτότητα και τη φήμη της, όταν έχει ούτως ή άλλως πελάτες και κατ’ επέκταση έσοδα;

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.

Η μάρκα ή αλλιώς η φήμη και η διακριτή ταυτότητα δεν αφορά μόνο τις επιχειρήσεις. Κάθε άνθρωπος, χώρα, περιοχή, τοποθεσία, σύλλογος, ομάδα και γενικά κάθετι που διακρίνεται από συγκεκριμένες αρχές, αξίες, πεποιθήσεις, συμπεριφορές κι έχει δημόσια ‘φωνή’ και ‘εικόνα’, απήχηση κι επίδραση σε συγκεκριμένα κοινά, διαθέτει ξεχωριστή ταυτότητα και συνοδεύεται από μια φήμη.

Με άλλα λόγια, όταν θέλουμε να ‘κερδίσουμε’ την καρδιά και το μυαλό όλων όσων μας ενδιαφέρουν και είναι σημαντικοί για την πορεία, την εξέλιξη και την ανάπτυξή μας, οφείλουμε να χτίσουμε και να διαχειριστούμε τη φήμη μας. Να δημιουργήσουμε μια θετική εντύπωση και εικόνα, να δείξουμε σε τι διαφέρουμε από τους υπόλοιπους, τι το ιδιαίτερο και ξεχωριστό μπορούμε να πετύχουμε και να προσφέρουμε, ποια είναι τα ποιοτικά μας χαρακτηριστικά, σε τι είμαστε καλοί ή εξαιρετικοί ή αλλιώς ποια είναι η ‘προσωπικότητά’ μας.

Στην περίπτωση των επιχειρήσεων η παραπάνω παραδοχή ισχύει σε ακόμη μεγαλύτερο βαθμό. Σε μια όμως τοπική κοινωνία, θα μπορούσε να πει κανείς οτι όλοι γνωρίζονται λίγο-πολύ. Όλοι έχουν μια εντύπωση και μια αντίληψη για τις περισσότερες εταιρείες, ακόμη κι αν δεν είναι πελάτες τους. Μια μικρή, τοπική επιχείρηση μπορεί εύκολα από στόμα σε στόμα να αποκτήσει μια θετική εικόνα, όμως το ίδιο εύκολα μπορεί από στόμα σε στόμα να χαλάσει η φήμη της.

Είτε πρόκειται για ένα τοπικό κατάστημα ρούχων, ένα κομμωτήριο ή ένα τοπικό εστιατόριο, η εντύπωση και η εικόνα που έχετε χτίσει στην τοπική αγορά είναι κρίσιμης σημασίας για την πορεία και την ανάπτυξη της επιχείρησής σας. Το θέμα είναι εάν έχετε χτίσει τη σωστή εντύπωση, εάν σας θυμούνται οι καταναλωτές και σας επιλέγουν ή εάν έχετε καλή φήμη και πως να τη διαχειριστείτε. Και φυσικά, εάν η ‘προσωπικότητα’ της εταιρείας σας ταιριάζει με το κοινό στο οποίο απευθύνεστε.

Τι επηρεάζει όμως τη φήμη και την εικόνα της επιχείρησης σας; Η απάντηση είναι τα πάντα.

Από το όνομα, το σήμα και τα χρώματα της εταιρείας, μέχρι την προσβασιμότητα, την εξυπηρέτηση, τη συμπεριφορά τη δική σας ως ιδιοκτήτη. Από τον τρόπο που υποδέχεστε τους πελάτες σας στο μαγαζί σας, το πως απαντάτε στο τηλέφωνο και εάν η εταιρεία σας έχει site, μέχρι τους προμηθευτές και συνεργάτες που επιλέγετε, την ανταπόκρισή σας στα social media, τη στήριξή σας στην τοπική ομάδα ποδοσφαίρου.

Με άλλα λόγια, οτιδήποτε σχετίζεται με τις αξίες, τις αρχές και τον κώδικα συμπεριφοράς και λειτουργίας της επιχείρησής σας, αποτελεί τμήμα της ‘προσωπικότητας’ και της μάρκας της εταιρείας σας. Και δυστυχώς, για να διατηρείτε τη θετική εντύπωση και την καλή φήμη της επιχείρησής σας θα πρέπει όλα τα παραπάνω να τηρούνται και να εφαρμόζονται ξεκάθαρα και με συνέπεια.

Γίνεται έτσι αντιληπτό, οτι το χτίσιμο της μάρκας δεν αφορά μόνο σε χρηματική επένδυση. Σίγουρα, εάν θέλετε να γίνετε γρήγορα γνωστοί στην αγορά που σας ενδιαφέρει ή να βρίσκεστε συνεχώς στο μυαλό των καταναλωτών σας, θα χρειαστεί να επενδύσετε στην προβολή της μάρκας σας.

Όμως, για μια μικρή τοπική επιχείρηση, αυτό που ίσως χρειάζεται περισσότερο είναι να αφιερώσετε χρόνο, πάθος και ιδέες, ώστε να διατηρήσετε αναλοίωτη την αξία της μάρκας σας. Μην ξεχνάτε πως η μάρκα δεν σας ανήκει, απλά την προστατεύετε. Κι αυτό γιατί οι αντιλήψεις και οι εντυπώσεις του κοινού και των καταναλωτών για κάθε μάρκα συνεχώς αλλάζουν, αφού και οι ίδιες οι μάρκες εξελίσσονται.

Για αυτό το λόγο, το χτίσιμο της μάρκας και στη συνέχεια η διαχείρισή της απαιτούν σωστή καθοδήγηση και αποτελεσματικές ενέργειες.

Μόνο έτσι, θα μπορέσετε να επωφεληθείτε από τα σημαντικά πλεονεκτήματα μιας ισχυρής μάρκας, ακόμη κι αν δραστηριοποιείστε σε μια τοπική αγορά, όπως:

  • Αναγνωρισιμότητα
  • Εμπιστοσύνη
  • Προβολή
  • Οικονομικά οφέλη
  • Διάκριση από τον ανταγωνισμό
  • Συναισθηματική σύνδεση με τους καταναλωτές
  • Ανάπτυξη οράματος κι αποστολής και αίσθημα υπερηφάνειας για το προσωπικό

Ίσως, τελικά, η μάρκα σας ‘ταξιδέψει’ κι εκτός της τοπικής σας αγοράς κι έτσι ανοίξετε τους ορίζοντες της επιχείρησής σας.

Σε κάθε περίπτωση, εάν έχετε μια μικρή, τοπική επίχειρηση ή είστε ελεύθερος επαγγελματίας και δραστηριοποιείστε σε μια τοπική αγορά, τότε να είστε σίγουροι πως διαχειρίζεστε μια μάρκα. Είναι δεδομένο πως διαθέτετε μια ταυτότητα κι έχετε μια συγκεκριμένη φήμη, την οποία οφείλετε να διαφυλάξετε και να διαχειριστείτε, ακόμη κι αν απευθύνεστε σε έναν μικρό αριθμό καταναλωτών.

Στην OPEN UP COMMUNICATIONS αναγνωρίζουμε την αξία της φήμης και της ταυτότητας κάθε εταιρείας και τη σημασία της αντίληψης που έχουν οι υφιστάμενοι αλλά και οι μελλοντικοί σας πελάτες για εσάς. Με την τεχνογνωσία και την εξειδίκευση που διαθέτουμε, είμαστε σε θέση να χτίσουμε την εικόνα και την ‘προσωπικότητα’ που αξίζει να έχει η επιχείρησή σας και που θέλετε να εκπέμπει στους πελάτες σας. Είμαστε σε θέση να χτίσουμε ένα ακόμη επιτυχημένο brand.

Επικοινωνήστε σήμερα μαζί μας και ανακαλύψτε τις εξατομικευμένες λύσεις εταιρικής ταυτότητας που μπορούμε να σας προσφέρουμε.



Επισκεφθείτε τη σελίδα μας στο Facebook και βρείτε ενδιαφέρουσες λύσεις και προτάσεις για την επιχείρησή σας.